czwartek, 28 października 2010 By: Baptiste

Wieczorowo! Sałatka lodówkowa z grzankami czosnkowymi

Szykowałem się do przygotowania deseru, ale szukając dobrego przepisu zjadłem tyle białej czekolady, że przeszła mi ochota na słodkie. Więc wykorzystując ugotowane wcześniej jajka i zrobiłem sałatkę.

Potrzebujesz:
-puszka kukurydzy
-ok 15-20 oliwek
-2,5 łyżki majonezu
-jedna średnia cebula (mniejsza niż większa)
- kilka liści kapusty pekińskiej (wolałbym użyć sałaty lodowej ale nie miałem w lodówce)
-3 jajka
-pieprz i sól według uznania
Do grzanek:
-pieczywo pokrojone w kromki (chleb, bułka)
-ząbek czosnku

Ugotowane jajka kroimy w jakąś tam kosteczkę, sałatę można po prostu porwać w niewielkie kawałki, oliwki kroimy wg. uznania, ja kroiłem na 3. Cebulę kroimy w plasterki o grubości odpowiedniej do sałatki (nie za duże, nie za małe). Wszystko wrzucamy do miski, dodajemy majonej, dosypujemy pieprzu i soli wg. uznania.
Na patelnie wlewamy troszkę oleju i podgrzewamy go tak żeby skwierczał (ja maczam palce pod kranem i delikatnie strzelam kropelkami wody, jeśli strzela, jest odpowiednio gorący:D). Na rozgrzany olej wrzucamy kromki i opiekamy z dwóch stron. Po ściągnięciu z patelni odpowiednio zarumienionych kromek, smarujemy je z jednej strony czosnkiem. Jeden ząbek powinien wystarczyć. Idealnie pasuje sok pomarańczowy. Smacznego:)



Może troszkę na smutno, ale dla mnie sentymentalnie: Farba -Zagubiony Książe

0 komentarze:

Prześlij komentarz