sobota, 15 stycznia 2011 By: Baptiste

Sałatka jak z KFC

Ja co prawda nie zrobiłem idealnie takiej jak w sieciówkach, ale napiszę jak zrobić sałatkę jak z KFC.
Składniki:
Do kurczaka:
-filet z kurczaka
-mąka
-płatki kukurydziane
-sól pieprz
-papryka w proszku
Do sosu winegret:
-sól
-pieprz
-ocet
-olej
-miód
Pozostałe składniki:
-sałata lodowa (najlepiej, ale oczywiście  może być dowolny zielonoliściowiec)
-zielony ogórek
-pomidor
-cebula czerwona
-sałata rzymska
ja dodałem paprykę, oczywiście możesz wrzucić co tylko chcesz.

Kurczaka przygotowujemy tak jak w przepisie na Tortillę a'la KFC:
"Filet z kurczaka oczyszczamy i kroimy w małe kosteczki ok 2x1,5 cm. Zamaczamy w cieście naleśnikowym, a następnie w pokruszonych bardzo drobno płatkach kukurydzianych z odrobiną papryki (ostrej lub słodkiej, jak wolisz) i wrzucamy do rozgrzanego oleju, który powinien zakryć je do połowy. Smażymy ok 2 minut z każdej strony, potem najlepiej przekroić jeden kawałeczek i sprawdzić czy nie jest surowy w środku:D"

Wszystkie składniki kroimy, sałatę rwiemy na małe kawałki, wrzucamy do miski i zalewamy sosem winegret (mieszamy składniki w niewielkich proporcjach, najlepiej po pół łyżeczki soli i cukru oraz po łyżce octu, oleju, i pół łyżki miodu). Mieszamy. Do tego wrzucamy kurczaka. Smacznego!




I jak zawsze na koniec piosenka. Tę prawdę mówiąc znam tylko przypadkowo z radia, ale właśnie puścili ją na Zetce i uznałem że jest fajna:)

0 komentarze:

Prześlij komentarz