wtorek, 1 lutego 2011 By: Baptiste

Ryż ze śmietaną, cukrem i cynamonem, czyli "potrzebuję czegoś słodkiego

ale nie wiem czego". Ostatnią godzinę spędziłem szukając w domu czegokolwiek z dużą zawartością cukru, i nic nie znalazłem. Przez myśl przeszło mi nawet zrobienie czegoś słodkiego z kukurydzy, ale to chyba nie tak. Nagle doznałem olśnienia. Dzieciństwo. Co mama robiła kiedy wszystkie dzieciaki z rodziny zjeżdżały się na wakacje? Ryż ze śmietaną, cukrem i cynamonem. Ot, najbardziej banalne z banalnych. Dziś zamiast cynamonu którego chyba nie posiadam, użyję przyprawy do deserów, ale tak naprawdę wystarczyłby tylko zwykły cukier.
Najpierw gotujemy ryż. Każdy ma inny sposób, ale ja ze względu na to, że mam tylko sypki ryż, zrobię to tak: gotuję wodę do wrzątku, w proporcjach 2:1, tzn. jeśli chcę użyć szklanki ryżu, gotuję 2 szklanki wody. Ryż wsypuję do wrzątku i gotuję przez ok 15 minut na małym gazie. Następnie w miseczce mieszamy ryż, śmietanę (do odpowiedniej konsystencji), cukier, ok 2 łyżek,. jeśli nie bardzo słodkich rzeczy lepiej daj najpierw pół łyżki i dosładzaj. Następnie sypiemy cynamon (kilka szczypt) i jeśli masz to przyprawę do deserów.
Smacznego:)




I artysta który mnie urzekł:) Bruno Mars - Grenade

0 komentarze:

Prześlij komentarz